Marie France Review

OK It’s officially 1 month since I came back and what I’ve been doing for the whole month? NOTHING! That’s what! I’m seriously sick of bumming already I need something to do! But I need something that does not need money, something that doesn’t require me to drive cause I don’t have a car, take bus/train cause they’re tiring, and walk too much under the sun and risk getting myself robbed. Ok what should I do if I don’t want to do all of the above??

Give me a suggestion please! I already sent my resume to several places but no good news so far sigh and I might have to cancel the WAO thing cause I can’t drive there and they are 30 minutes away from the nearest train station and it’ll be too tiring to get a bus to the ktm station, change to lrt THEN walk 30 minutes every morning! Seriously, anyone working in a company that needs help and wants to hire interns? I don’t care what kind of company at all I just want to gain whatever experience and not sit at home and play sims everyday haha

today I finally went to Marie France!! Okay let me tell you guys alllll about it so you can decide for yourself if you should go or not.

Remember I had RM1,500 voucher right? I went in to ask if I can use it and they said yeah, so I went ahead and met the consultant. One great thing about them was their service cause although the consultant knew I was going to use the voucher, she didn’t really behave differently as I thought she would wtf you know like care less about you kinda thing. However, I was mortified (YES mortified) to find out that one session itself costs RM845! 0.o zomg.

In one session, there are 3 different procedures (which i will explain later) that cost about RM250 each. So if I were to use the RM1500 I have, I can only go for TWO sessions! BUT, there’s always a but here, if I am to buy 10 sessions, instead of RM 8450, it’ll only be RM2200! How amazing right wtf so anyway she said I only have to pay extra RM 700 since I have 1,500. I obviously said no and said I’ll go ahead with the two sessions but she warned me that 2 sessions won’t be as effective as 10 (obviously) and I might not see much results.

The idealistic me wants to pay that rm700 very much cause I’ve always wanted to be thinner than normal (grass is always greener on the other side!)but the realistic me says rm700 is way too much so I told the consultant that I only want to try the two sessions first.

Soooo anyway, I went ahead to start my first session!

First step is the cold wrap (which is around rm295 wtf I can do this at home too wei!). The consultant asked me to get naked wtf and then she wrapped some cold cloth around my tummy (since that’s the area I wanna target). I had to then wait for around 30 minutes which I spent rather wisely reading about Jamie Lynn’s relationship with her sister wtf.

After the cold wrap, I was ushered into another room where I was to get a massage. Another consultant came to give me a tummy massage for another 20 minutes or so and thus ended the second step which cost around RM350 (siao not even full body massage). After the massage, I had to go to another room which I was to lie down and she spread some warming thing on my tummy. Then, I was wrapped with some thick thing which was then heated. I had to lie there for around 30 minutes and fell asleep and had a dream about having the best body in the world WTF

So that was all! All that for RM845 wei and obviously, after the first session, I didn’t notice a single difference at all. Final verdict: too expensive if you want to actually see good results so go for it if you are really rich enough to do so. Unless of course, you want to go for the 10 sessions plan but then you’d have to go at least once a month after that to maintain or something like that.

Anywayyy I’m starting my month long gym with Barry soon, which is only RM30 for the TWO of us for a month plus some trainer thingy. I think I’m gonna see wayyy more result than marie france and it’s 40 times cheaper too!

Oh yeah, also, before going for the marie france, I kept eating a lot because I thought MF can save me wtf but since it’s only two sessions now, I guess I can’t binge so much again =( Although I just ate at SS2 murni (loh shee fun and soft shell crab fried rice mmm) after going for my first session haha

I know I’m not destined for these kinda stuff lah cause you know why! The first thing I noticed when the woman gave me a tour around was the biscuits they had on some counter. I was eyeing the biscuits for some time, hoping that they’ll give me some but alas they didn’t  =(

Oh one more thing! I just noticed this today but whenever I finish a satisfying meal, I always wish I can turn back time and start the whole process of me savoring my meal again. Like, I’ll wish that my stomach is empty again and the plate is full again so I can do the eating part all over again wtf WHY AM I SO WEIRD sigh which is why I can never be stick thin and also I finally found the secret as to why some people can never grow fat no matter how much they eat! it’s cause THEY SHIT EVERYDAY LOR I SWEAR THIS IS THE REASON

which also means! I finally found the secret on how to lose weight even if you love food *big wet eyes. screw marie france! the secret is just shit everyday=eat more fiber=buy more cereal! whoop dee doo wtf

268 comments

  1. tzeching says:

    the secret to being thin is not eating la suet it’s not shitting everyday! and good wat the discount! rm700 for 10 sessions is cheap. eh actually i think u should have saved the voucher until after you’ve given birth wtf

  2. Michael says:

    FIRST!!!

    erm…i shit everyday…but still am that fat although i consume average food (really). It has something to do with it, but obviously doesnt help much….

    Go do gym la. Muscle uses far more calories to maintain than other tissues. So when you exercise, u lose weight. Then after u have considerable amount of muscle, you can eat more hehe. Do it on your tummy and butt then, if you worry bout being a muscle freak women.

    p.s: i always thinking about a way if i can just have the process of eating food, but not actually consuming it ….aihhhh

  3. gwen says:

    the secret to being thin is to exercise right after you wake up. that way you can use up the glycogen and fats for energy i think? worked for me last time. i lost 2 kg in 3 days

  4. angeliCassie says:

    haha nolor..i shit everyday and very often too (cause too much crap in me -_-“) but i also haven slim and hot yet…

    all the best with your gym sessions

  5. clem says:

    kesimpulannya all slimming centres are scamming money-suckers. should’ve just sold the voucher to some rich taitai or something wtf.

    the secret to being thin is to get my genes. 😀

  6. The Faux Fashionista says:

    Marie France is over-rated! All the people I know who went there before are still fat today >_<

    Hmm ok disregard this question if you’ve already written a post about it (which I haven’t read yet but I will read I promise) – Where’s the gym? I was looking for a gym my last trip back but all of the major ones only had year-long membership plans? *sad*

    I also went internship hunting my last trip back. Was randomly calling up magazine companies, FMCG companies etc asking if they hired interns. Many times I felt as though the person on the other side of the phone didn’t know what the word “intern” meant.

    One HR MANAGER asked, “Internship? You mean part time issit?”

    Me: Err kind of la, but more specifically I’m looking for an internship.

    HR Manager: How long can you work for?

    Me: Oh, about 10 weeks…

    HR Manager: Wah so short! We don’t hire people for so short time one…

    Me: T__T” But that’s like the usual time frame for an internship, 10-12 weeks! Nevermind lah thank you anyway.

    *sigh* And it was the HR Manager of a HUGE Multinational Cosmetics/Beauty Product company too….

  7. CraSH says:

    i know some larger MNI’s in penang do hire interns.. such as intel, amd, agilent, motorola and etc. but applicants apply long before internship start date. so.. i think its better for you to just work part time somewhere… and if they ask you, just say you are working full time but quit when you leave for MHC…
    anyway, good luck in your job hunt.

    p/s: exercise and watch what you eat to loose weight

  8. venessa says:

    i also worried y is it so diff. for me to shit everyday…its almost like once in a blue moon event for me. & i eat so much, yet i cant gain weight, i look almost anorexic ok. and i weight 39kg, if i eat it’ll be 40 kg only. & i’m petite as aud.

  9. t3ngt3ng says:

    if you don’t mind getting rm300-rm400 per month u can try my company. they love interns :s

    the only time i lose more than 5kg in a week was when i had gastric and puke everytime i eat 😡

  10. Bellifer says:

    jeng jeng jenggg. i dont shit everyday also. until one week also then my family call me weird and sick. so yeah. one time i couldnt tahan i just bought sunsweet juice. damn 1 cup make me lausai the whole day..

  11. CK says:

    Well there’s a therapy where you go cleanse your colon. They will stuck a pipe up your anus, then cycles between shooting water and sucking it back out until your colon are squeaky clean. They are not cheap but very effective to cleanse your colon and detoxify your body. The bonus is you get to lose 10lbs instantly. I’m pretty sure you won’t have any constipation anymore. BTW, I think you might have a mild IBS. Check it out.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Irritable_bowel_syndrome

  12. Gin says:

    yah!! which gym is this!! i wanna go also but bf said wanna trial but i dont like those 1 week trial thins cuz got irritating ppl following u around wan *o*

    so your 1 month 30 bucks for both is not bad *O*

  13. Agnes says:

    lol.. i think marie france is over rated too! the models they put there has already have great awesome pheweeeiiittt body d… go marie france of cause still perfect body la… wtf…

    and i bet gym works so much more better. I don’t trust slimming centers!

    and i dun shit everyday too! but i dun grow fat either LOL!! so i guess that is not the secret LOL!!
    i envy those who shit everyday too. wtf.

  14. Fuzzy! says:

    Why Barry like wifebeater nowadays, wtf?

    Actually induced-shitting everyday is not good also la… later cannot stop shitting even when you thin d, then you become like those skeleton-like aneroxic people, wtf.

  15. Karen says:

    I’m skinny but I dont shit everyday. I’m a picky eater and I dont find eating as something fun. ppl think im aneroxic but i’m totally not, it really annoys me. I just dont eat as much as other ppl but i never ever starve myself. Well I guess it’s not as bad as being called fat.

  16. Michelle says:

    Have you been shopping? You should shop. It keeps the boredom away.

    And don’t believe in the Marie France thing…

    Believe in huge hula hoops. They tone your tummy muscles.*

    *The effect is not immediate but by doing 30 minutes a day, you can see visible results in one month. =D

  17. wendy says:

    hi babe.. i’m a fan of ur blog…… but this post kinda scares me. You’re such a glutton! I am too hehe. But if u really really wanna lose weight, u gotta change the mindset. Otherwise no matter how much exercise u do at the gym….. it wont work.

  18. Mindy says:

    hey suet, if u want internship u can actually apply at the United Nations High Commissioner for Refugees. the UNHCR is always needing internship from what i know.

    the experience you’re gonna gain there is far different from other organizations you can get! When i did my internship there, i get to visit prisons, detention camps, police stations / lock ups.

    i know it sounds scary but u’ve gotta handle everything on ur own once u get in! cause they’re kinda lack of staffs and so u’ll be given 1 week to learn everything and start all by urself the following week.

    experience, i give it a 100 marks. =)

    google up UNHCR KL and u can get the contact number and address.

  19. Ee Von says:

    geez that IS a bit weird (that you wanna savor the food after finishing it), i’m like totally the opposite. after having a full stomach i always wish i can puke them all out or i wish i have never eaten that much T_T

    and babe you are not fat and stick thin is not something nice either.

    actually shitting so much won’t make one thin but it just detox your body so shitting is healthy and it definitely keeps your stomach not so bloaty. not eating is definitely one way to lose weight but once u start eating u gain them back twice faster then when you were eating normally. so, no.

    conclusion? SWEAT IT OUT SUET!

  20. aw says:

    CK: The colon hydroscopy thing is bullshit (shit, hehe) wan lah. I already asked the expert endocrinologist at Universiti Hospital. You can also google it. (read the certified doctors’ opinions, not other bloggers or the marketers) The body is already good at cleaning itself, especially if you eat enough fibre, healthy foods and exercise wtf.

    But if you really want to try, there was a place that did it in Hartamas. And it costs like RM1,200 for 1 session wtf.

    Might as well give me RM50, I’ll do an enema for you, wtf. (And enemas are not useful either).

  21. Small potato says:

    Hi…Suet.If me i will top up RM700 but make sure the treatment not the normal cold wrap and hot blanket only.Those wrap not much result but machine do give you different result..i gonna do my 2nd cellulite treatment tis evening.

    Anyway, i felt dispointed after they give me free trial on cold wrap & hot blanket where i lost my trust on them.Luckly, there some result in 2nd my intensive treatment cost me around RM 400 per visit…lol

    Besides, i hate wraps & hot blanket make my body stress..

    So i make sure my treatment worth 4 money..wtf.i do a bit survey on thier machine system provided.hahaha

  22. Jaclyn says:

    exercise lar slim..but i don exercise one hahaha cause i knw my fats are from what i’ve ate T__T food is the greatest thing on earth lor and mummy cooks delicious meals ( she just works during weekend so the other day I’m the cook sigh but that can make me eascape from being questioned why i dont take my dinner muahaha lol )

    da bian just makes don let u have baby tummy..so the conclusion is control wat u eat

    LOl ngehehehe swt

  23. Brenda says:

    Lol lol lol 😛 I think it’s not worth it lo.. If you wanna lose weight, eat less, eat lotsa fiber maybe? And exercise? You look fabulous the way you are, who cares if you’re any thinner or fatter, wtf? As long as you’re comfortable in your own body, screw the rest 🙂

  24. sweatlee says:

    tze, cheap la but rm70 per session i might as well go gym healthier too!cannot la expire in july wtf

    michael, haih gym damn sien la but ok ill try! haha

    abby, wtf me too T_T

    baz, nvm i use your mom’s rotan wtf

    jessica, ya wei it’s really expensive!

    aud, and that too wtf

    gwen, isit!! but so tiring la no food nothing go work out!

    cassie, ok maybe im wrong T_T thanks!

    clem, ya wei but u;re too thin!

    anonymous, are u the same person who saw me in pyramid wtf why didnt u come say hi btw i looked like shit T_T and i won my bf one game!

    faux, erm the gym is celebrity fitness! but i dunno if they still have this offer though.. haha are u coming back!

    crash, in penang ar so far! zzz hard la

    venessa, haha i guess tht’s not the secret then.. T_T

    teng, hmm which company is it? aww that’s bad =(

    mei, not easy must warn u first haha

    bellifer, i tried before but didnt work!

    ck, wah that sounds scary!!! are u sure it’s safe? maybe i should try something like the detox tea or something first..

    gin, celebrity! but i dunno if they still have that offer though..yaa damn cheap!

    agnes, haha yala! ya i think it’s not the secret too sigh lemme think of another secret!

    fuzzy, hahah yala he damn ganas one wtf nvm thin then can eat more!! mmm

    karen, i think it’s because u;re a picky eater! that’s another secret! why ah i love eating so much why dont you find it fun/enjoyable!

    michelle, sigh im not as kiamsiap as last time anymore so if i shop i will really buy one! last time i wont. hula hoop damn hard la i cant even make it spin one time!

    carol, yaya barry bought one! dunno they still got anot! like got salesman selling one wtf

    faux, isit!! and i usually go for like 4 hours 1600?!?! WOW

    nov, lucky u!

    wendy, haha i love food la how! i cant change the mindset ive always loved food since..forever!

    mindy, hey that sounds really good! i’m going for an interview next week so if i didnt get that im going to try UN! thanks!

    eevon, ya sometimes i wish that too la but i rather eat! ya im so gonna exercise!!

    aw, wtf so expensive!! haha i rather go gym wtf

    smallpotato, ok im gonna tyr talking to them again!

    jaclyn, yala food is the best ok especially msian food! ya i wanna lose my tummy only!

    brenda, actually i’ll be more comfortable if i dont have that tummy and flabby arms! haha a girl always wants what she doesnt have

    kylie, cannot T__T especially in msia T_T

  25. PT says:

    Hey are u really looking for a job?? Sunway is hiring part time for data entry and also phone or email surveys. Targeting for students who are willing to work minimum 3 days a week.

  26. CK says:

    AW: It make sense if you colon is healthy and working properly. But if you don’t get frequent bowel movement although you had a lot of fiber, you colon might need to be cleanse. Give the colon a second life to function like a new colon, as good as since you were borned.

    Suet: That’s a good idea too. Wish you good luck…

  27. Small potato says:

    If i got voucher RM1500…sure i will try thier BRT,BTP or VS3.They r bully you give you normal wrap.I oso entitle this FOC wrap when i sign up my course..lol

    Dun show them you got voucher mah…kekekeke

  28. Vivien says:

    hey suet, i think the most important is control ur diet. i’ve this diet plan from one of the slimming center.
    it says start with high fibre and low carbs food.

    Breakfast: 1 slice of wholemeal bread/oats with lil honey

    Lunch: 1 bowl fish ball beehoon soup/fish porrigde/popiah/chee cheong fun with lil sauce

    Dinner: soup/steam fish/chic/ 1 hard boiled egg/veggie/fruit/yogurt salad

    hope it helps for you =)

  29. jenna says:

    i don’t think shitting is the secret to being thin.. I have a housemate who shits 3 times a day without fail and i see no difference.. *hahaahh*..

    But one thing i noticed is whenever i shit, my tummy is flatter..
    Considering that u love oranges, i think it actually speeds up the shitting process..

    my way of staying thin is to blow up my bank account on shopping and have only a little left for food.. that sounds retarded but i only do that occasionally.. hehe

  30. hgh says:

    Howdy rattling composed website!! Man .. Bonnie .. Wonderful .. I’ll marker your tract and assert the feeds also…I am mitigated to essay out numerous attending collection here in the communicating, we’d same run out surplus strategies in this greeting, thanks for sharing.

  31. Liz says:

    LMAO all that WTF got me cracking up! love your blog and your sense of humour! thanks for posting this, I was giving slimming treatments a thought, now I’ll just move on and continue with swimming x.x

  32. used car check says:

    Howdy would you mind letting me know which webhost you’re using?
    I’ve loaded your blog in 3 completely different browsers and I must
    say this blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good hosting provider
    at a honest price? Thanks, I appreciate it!

  33. Pingback: details
  34. Pingback: Buy Gamma Blue 11s
  35. New nike nfl jerseys Black Friday says:

    I’m just commenting to let you be aware of of the notable experience my friend’s princess obtained using your web page. She discovered some issues, which included what it is like to possess an awesome giving spirit to get other folks just have an understanding of chosen multifaceted issues. You truly surpassed people’s expectations. Thanks for churning out the important, dependable, informative and in addition fun tips on your topic to Julie.

  36. Pingback: promote your music
  37. Pingback: jean-luc boeuf
  38. Pingback: garcinia cambogia
  39. Pingback: hard to get
  40. Pingback: Technology
  41. Pingback: Travel
  42. Pingback: bed bugs spray
  43. Pingback: mole removal cream
  44. Pingback: get rid of acne
  45. Pingback: scrubs
  46. Pingback: the tao of dating
  47. Pingback: skin tags removal
  48. Pingback: click here
  49. Pingback: Google
  50. Pingback: tile Atlanta Ga
  51. Pingback: garcinia cambogia
  52. Pingback: hcg reviews
  53. Pingback: best e-cigarettes
  54. Pingback: HipHop News
  55. Pingback: e-cig
  56. Pingback: live TV
  57. Pingback: testerone booster
  58. Pingback: get tanning lotion
  59. Pingback: dj drops by wigman
  60. Pingback: virgin hair weave
  61. Pingback: novedades
  62. Pingback: Russell
  63. Pingback: free e cigarettes
  64. Pingback: Mixtape Drops
  65. Pingback: here
  66. Pingback: DIagun 3
  67. Pingback: hcg drops reviews
  68. Pingback: titanfall
  69. Pingback: Hercules movie
  70. Pingback: precious metals
  71. Pingback: Ashley Hale
  72. Pingback: Car Alarms
  73. Pingback: vapor e cig
  74. Pingback: dentists in wells
  75. Pingback: daygame
  76. Pingback: Caramoan Explorer
  77. Pingback: best web hosting
  78. Pingback: swedish directors
  79. Pingback: click here
  80. Pingback: website
  81. Pingback: love
  82. Pingback: pillarapps.com
  83. Pingback: MDR-ZX100 review
  84. Pingback: youtube network
  85. Pingback: cheap ebooks
  86. Pingback: Alla3 Cuffie4
  87. Pingback: muchas noticias
  88. Pingback: plumbing charlotte
  89. Pingback: download cheat
  90. Pingback: robot cuisine
  91. Pingback: nordstrom coupons
  92. Pingback: parking
  93. Pingback: contractor
  94. Pingback: high rankings
  95. Pingback: what is hgh
  96. Pingback: internet
  97. Pingback: DWI lawyer Phoenix
  98. Pingback: safadas BH
  99. Pingback: this hyperlink
  100. Pingback: hardcore xxx
  101. Pingback: e cig reviews
  102. Pingback: Discover More
  103. Pingback: what is a cloud
  104. Pingback: SEO in Los Angeles
  105. Pingback: Payday Loans
  106. Pingback: this link
  107. Pingback: construction
  108. Pingback: garcinia cambogia
  109. Pingback: Resaleworld
  110. Pingback: law firm esquire
  111. Pingback: cambogia extract
  112. Pingback: Dating Tester
  113. Pingback: Snore
  114. Pingback: affordable vps
  115. Pingback: Denver SEO
  116. Pingback: lon rosen
  117. Pingback: Jonathan Myers
  118. Pingback: Acheter le Priligy
  119. Pingback: y8y8
  120. Pingback: Bail Bonds Stuart
  121. Pingback: amda
  122. Pingback: informative post
  123. Pingback: www.gtavcc.com
  124. Pingback: Trackback
  125. Pingback: Trackback
  126. Pingback: evil eye

Leave a Reply